13 نوع عنوان وبلاگ برای جذب ترافیک بیشتر (همراه با مثال)

0 ۳۰۱

عنوان وبلاگ برای جذب ترافیک بیشتر

بر خلاف تصور شما، افراد کمی متن داخل پست های وبلاگ شما را می خوانند.

باز هم بر خلاف تصور شما اغلب افراد بیشتر عنوان وبلاگ را می خوانند.

شاید تا حالا متوجه نشده باشید اما عنوان وبلاگ ممکن است دلیلی برای از دست دادن ترافیک باشد.

در واقع به طور متوسط فقط 20٪ از کسانی که عنوان وبلاگ را می خوانند، برای خواندن ادامه مقاله وبلاگ کلیک می کنند.

این بدان معنی است که عنوان وبلاگ بد باعث از دست رفتن 80٪ ترافیک سایت می شود.

عنوان وبلاگ عالی تأثیر چشمگیری در جهت مخالف می گذارد.

یعنی می توانید فقط بر اساس تیتر و عنوان وبلاگ، میزان ترافیک سایت خود را تا 5 برابر افزایش دهید.

عنوان وبلاگ خوب و عالی نه تنها بر نرخ کلیک شدن تأثیر می گذارد بلکه لحن و موضوع اصلی مقاله را هم تعیین می کند.

لپ مطلب اینکه عنوان وبلاگ خوب تأثیر زیادی در آنچه مخاطب از پست وبلاگ دریافت می کند، دارد.

آقای کوننیکووا در مورد مقاله خود با عنوان “ژنی که باعث می شود به خواب کمتری نیاز داشته باشید” اظهار می کند:

“اگر من به جای آن عنوان می گفتم “چرا به هشت ساعت خواب نیاز داریم”، خوانندگان آن را به شکل دیگری به یاد می آورند. ”

 

چطور میتوان عنوان وبلاگ عالی نوشت؟

این موضوع بستگی به نوع مخاطبان و اینکه آنها کجا مطالب را می خوانند دارد.

به عنوان یک مشاور بازاریابی، کار من کمک به رشد شرکت ها است. محتوایی که با کمک من ایجاد می کنند باید دو چیز را انجام دهد:

  • محتوا باید برای افراد هدف خود جذابیت داشته باشد.
  • محتوا باید برای افراد هدف خود قول ارزشمند بودن را بدهد.

وقتی در مورد بهترین عنوان های وبلاگ ها صحبت می کنم، تیتر های خلاقانه به ذهن متبادر می شوند.

اگر من در مورد عناوین خلاق می نوشتم، با مواردی مانند “چرا گربه من دارای حساب پس انداز است؟” یا “حمایت از کاربرد دیداری مسائل عینی ” شروع می کردم. این عنوان ها هم جذاب هستند و هم خلاقانه.

اما این نوع عناوین از لحاظ سئو جذاب نیست و به مشکلی که مشتری های من با آن روبرو هستند پرداخته نمی شود. اغلب بازاریابان عناوین خود را بسیار جالب می سازند اما مؤثر نیستند.

بهترین عناوین وبلاگ آنهایی هستند که نقاط درد پرسونای مخاطب مورد نظر شما را درگیر می کنند.

بهترین عناوین وبلاگ موضوعی را مطرح می کنند که زندگی پرسونای مخاطب را بهتر می کنند.

و البته باید قانع کننده باشند تا بتوانند جذب ترافیک بیشتر کنند.

اگر عنوان وبلاگ شما قانع کننده و جذاب نباشد، 80٪ مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

انواع مختلف عنوان وبلاگ

  1. عنوان “بهترین”
  2. عنوان “زندگی من را آسان تر کنید”
  3. عنوان “این مسابقه” است
  4. عنوان “اگر جای شما بودم…”
  5. عنوان “آنچه باید انجام داد وقتی که…”
  6. عنوان “پشتوانه علمی”
  7. عنوان “چرا افراد X کار هایX انجام می دهند”
  8. عنوان “تجربه نشان داده است”
  9. عنوان “اجازه دهید برای شما لیست کنم”
  10. عنوان “احمق نباشید”
  11. عنوان “نادان نمانید”
  12. عنوان “همه عاشق رقابت” هستند
  13. عنوان “کلیک روی طعمه”

 

  1. عنوان “بهترین”

این تیتر از لحاظ سئو بسیار قدرتمند است. این نوع عناوین دقیقاً با کاربران جستجو کننده در وب صحبت می کنند.

در نظر بگیرید که اگر به دنبال راهی برای پس انداز کردن پول باشید، آیا بهترین روش موجود موجب شیفتگی شما نمی شود؟ یا از روش های قدیمی راضی هستید؟

این نوع عناوین معمولاً با جستجوهای مطابقت دقیق دارند. با کلمات زیر شروع می شوند: “بهترین راه/روش برای …”

مثال:

بهترین روش انجام تحقیقات بازار برای بیزینس شما

 

  1. عنوان ” زندگی من را آسان تر کنید “

این نوع عنوان در واقع خواهر کوچک تر نوع “بهترین” است. اگرچه مخاطب شما با مشکلاتی روبرو است اما همیشه نمی خواهد بهترین روش را برای انجام کاری را بداند.

بعضی اوقات، مخاطب به دنبال ساده ترین گزینه است.

داستان شخصی

زمانی من مدیر فروش اینترنتی در نمایندگی های اتومبیل کار می کردم.

فهمیدم که بسیاری از مشتریان ما به بهترین روش برای خرید یک ماشین که ضامن صرفه جویی در پول و پرداخت پول نقدی است، علاقه ای ندارند.

بلکه مشتریان به ساده ترین راه بسیار علاقمند بودند. موفق ترین محتوای ما درباره کمک به مشتریان برای انجام امور آسان تر بود.

مثال:

ساده ترین را تبدیل شدن به نویسنده موفق

 

  1. عنوان ” مسابقه است”

بعضی اوقات مخاطبان بهترین ها را نمی خواهند، حتی آسان ترین را هم  نمی خواهند بلکه سریع ترین را می خواهند. در حوزه صنایع افرادی را می بینید که همیشه در حالت وحشت قرار دارند و نیازمند کاری هستند که همین دیروز انجام شده است.

مسئله عالی در مورد محتوای “سریع” این است که اگر بتوانید ارزش محصول یا خدمات خود را اثبات کنید، خیلی سریعتر به خریداران اصلی خواهید رسید.

مثال:

سریعترین راه برای ارسال پیام شما چیست؟ پیام را بصری کنید. (از قضا این مقاله حتی یک تصویر هم نداشت).

 

  1. عنوان “اگر جای شما بودم”

بیشتر ما تمایل به پیشرفت داریم. دلمان می خواه موثر و موفق تر باشیم. همه ما دوست داریم در زمان کمتری به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کنیم.

و همه ما می خواهیم در کاری که انجام می دهیم خوب باشیم.

این آرزوهاست که عناوین “اگر من جای شما بودم …” را بسیار قدرتمند می سازد.

وقتی کسی به ما می گوید که چگونه باید کاری انجام دهیم، تعجب می کنیم.

اما وقتی شخصی به ما نشان می دهد که چرا باید کاری را انجام دهیم، برای ما جذاب است.

این نوع عنوان ها دلایل و انگیزه هایی را که باید ایده جدیدی اتخاذ کنیم یا ایده های فعلی خود را تغییر دهیم درگیر می کند.

مثال:

“چرا باید فیس بوک را فراموش کنید”

این عنوان بخصوص به دو دلیل برای من ویژه و بسیار قدرتمند بود. دلیل اول متن مقاله بود که در سایت LinkedIn از طرف یک بازاریاب بسیار محبوب ارائه شده بود.

دلیل دوم این بود که باعث ایجاد ناهماهنگی شناختی می شود.

فیس بوک یکی از بزرگترین پلتفرم های موجود برای بازاریابان است اما این عنوان می گوید من باید از دست فیس بوک فرار کنم و آن را فراموش کنم.

این پست در حدود 300،000 بار مشاهده شده است.

 

  1. عنوان “آنچه باید انجام داد وقتی که…”

شفافیت پارادایم جدیدی در بازاریابی است. سالهاست که شرکت ها حداکثر تلاش خود را برای پنهان نگاه داشتن “فرمول مخفی” از دید عموم انجام داده اند.

اما شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که فرمول مخفی در واقع همان اعتماد است.

و هر شرکتی که بخواهد می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

شفافیت روشی شگفت انگیز برای ایجاد اعتماد است.

به عنوان مثال، بافر(Buffer) قهرمان شفافیت است.

در نتیجه شفافیت داشتن بافر توانسته فرهنگ کاری بسیار شگفت انگیزی و همچنین پایگاه هواداران سفت و سخت از مشتریان ایجاد کند.

بافر چیزهایی را از خود بروز می دهد که بیشتر مدیران به خنده وا می دارد. بافر همه مسائل را از درآمد گرفته تا مبلغی که به کارمندان خود می پردازد، به اشتراک می گذارد.

و این روش جواب می دهد.

مثال:

” چرا برای مسئولین فنی در بافر مصاحبه فنی نداریم”

 

  1. عنوان ” پشتوانه علمی “

انسانها چیزی به نام تعصب یادگیری دارند. مهم نیست حرف چقدر عاقلانه باشد، اگر به منبع آن اعتماد کنیم، تمایل داریم آن حرف را قبول کنیم.

نه تنها این، بلکه ما مجذوب حقایق نهایی هستیم که ما را به سمت عملی سوق می دهند.

به عنوان مثال، اگر بتوانید از طریق تحقیق ثابت کنید که از خواب بیدار شدن با صدای آهنگ Mozart موجب افزایش انرژی صبحگاهی می شود، آنوقت خواهید دید که در iTunes جستجوکنندگان موتزارت چند برابر می شود.

چرا همین کار را با محصول یا خدمات خود انجام نمی دهید؟

چگونه می توان زندگی شخصی را بهتر کرد؟ این موضوع را به اشتراک بگذارید، اما حتماً بر پایه تحقیق قرار دهید.

مثال:

“علم سادگی: چرا افراد موفق هر روز یک لباس مشابه را می پوشند”

 

  1. عنوان “چرا افراد X کارهای X انجام می دهند”

جذابیت این عنوان به تمایل ما برای بهترین بودن برمیگردد. همانطور که برایان تریسی در کتاب خود با عنوان “فکر خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید” می گوید: “افرادی که بیشتر آنها را تحسین می کنید، الگوی شما در نحوه تفکر و تغذیه و نوع تصمیماتی هستند که می گیرید”.

اگر عنوان مورد توجه مخاطبان شما قرار بگیرد، ممکن است انگیزه ای برای مطالعه بیشتر باشد.

مثال:

“چرا استیو جابز اجازه نداد بچه هایش از آیپد استفاده کنند (و چرا شما هم نباید استفاده کنید)”

 

  1. عنوان ” تجربه نشان داده است “

تجربه بهترین معلم است. اما بعضی اوقات، هزینه آن خیلی زیاد است. افراد باهوش از اشتباهات دیگران درس می گیرند. آنها همچنین از موفقیت دیگران درس می گیرند.

این نوع عناوین درمورد مشکلی که مخطابان شما با آن روبرو هستند صحبت می کند و نوید بخش ارائه روش های مقابله با این مشکلات هستند.

مثال:

“چیز هایی که من از فارغ التحصیل بیکار و ورشکسته بودنم آموختم”

 

  1. عنوان “اجازه دهید برای شما لیست کنم”

به دلایلی، ما مطالب لیست و دسته بندی شده را دوست داریم.

این نوع مطالب مخاطبان گسترده ای را به خود جلب می کنند و در مقایسه با انواع دیگر مقاله ها کلیک خور زیادی دارند.

به همین دلیل وبلاگ هایی مانند بازفید به طور مداوم از آنها استفاده می کنند(جذب ترافیک بیشتر).

مثال:

لیست نهایی 95 ایده بلاگ اسپات برای ایجاد محتوای قابل ویرایش و به اشتراک گذاری در اجتماعی

13 نوع عنوان وبلاگ برای جذب ترافیک بیشتر

 

  1. عنوان “آیا احمق نباشید”

سرسخت ترین عناوین مواردی هستند که لازمه شان پذیرش ما هستند.

ما نمی خواهیم شبیه احمق ها باشیم. عناوین مرتبط با این موضوع بسیار قانع کننده و جذاب هستند.

وقتی اشتباهات را ذکر می کنید، همه می خواهند مطمئن باشند که اشتباه به ویژه اگر این اشتباه قبلاً شناخته شده باشند.

مثال:

” 9 اشتباه بازاریابی که شما را شبیه تازه کارها جلوه می دهد”

 

  1. عنوان “نادان نمانید”

هیچ کس دوست ندارد آخرین فردی باشد که می داند. هیچ کس دوست ندارد در تاریکی و جهل بماند، به خصوص اگر همکاران ما چیزی را بدانند، ما می خواهیم در حلقه قرار بگیریم. پس برای مشتریان تان نیز انجام دهید.

اگر چیزی هست که مخاطب باید بدانند، باید در مورد آن بنویسیم.

مثال:

“هر آنچه باید درباره موفقیت در نوشتن بدانید – در ده دقیقه-” استفان کینگ ”

 

  1. عنوان “همه عاشق رقابت” هستند

این عنوان گزینه قدرتمندی است. این نوع عنوان امکان جایگزین کردن نظرات شخص ثالث غیرقابل کنترل درباره محصول یا خدمات تان را با بررسی هایی که می توانید کنترل کنید فراهم میکند. حتی می تواند ترافیک را نیز از رقبای شما سرقت کند. در فضاهای بسیار رقابتی، این نوع عناوین بسیار خوب عمل می کنند.

مارکوس شریدان ، از The Lion Sales این نوع مقاله ها را دوست دارد.

از او نخواهید در مورد Yelp صحبت کند. در عوض، مقالات مقایسه ای ​​بنویسید و از این عناوین استفاده کنید تا ترافیک ارگانیک را از وب سایت های رقبا به سمت خود هدایت کنید(جذب ترافیک بیشتر).

مثال:

مقایسه فایبرگلاس با بتن و وینیل: کدام یک بهترین است؟

 

  1. عنوان “کلیک روی طعمه”

انسانها در عمق وجودشان به اندازه گربه ها کنجکاو هستند. عناوین مرتبط با درون انسان بسیار قدرتمند هستند.

برخی از افراد، مانند upworthy، هنر جرقه زدن به علاقه ما را فرا گرفته اند. آنها عناوینی ایجاد می کنند که یک هویج را در مقابل ما می آویزند و ما را مجبور می کنند تا آن را بگیریم.

اگر قصد استفاده از این تاکتیک را دارید، بهتر است مطالبی را ارائه دهید که به اندازه عنوان هیجان زا باشند.

اگر اینطور نباشد، مخاطبان شما اذیت خواهید شد. من شروع به استفاده از این عناوین كرده ام، زیرا هر روز تعداد بیشتری از آنها استفاده می كنند و دیگر پیش بینی نمی كنند.

پس چرا مردم این کار را می کنند؟ چون کلیک خور بالایی دارد.

 

چند تا مثال برای تیتر

 

کمتر مطالعه کنید، هوشمندانه مطالعه کنید: بهترین راه برای یادگیری بیشتر در زمان کمتر

 

این تیتر مثال خوبی از گروه عناوین “بهترین” است، عنوانی که میزان جستجو و کلیک بسیار بالا دارد — بهترین روش های مطالعه کدامند؟

 

7 حقیقت زشت درباره وب سایت های زیبا که نمی توان پنهان کرد

عناوین “اجازه دهید برای شما لیست کنم” مانند عنوان بالا کلیک های زیادی(جذب ترافیک بیشتر) به سمت سایت شما روانه می کنند زیرا لیست ها روش عالی برای بدست آوردن اطلاعات هستند.

بعد از قتل بابون توسط ماده شیر، این کودک تنهای تنها ماند. اتفاق بعدی باورنکردنی است.

چگونه می توانید بر روی عنوانی چنین قانع کننده کلیک نکنید؟ این تیتر “کلیک طعمه” (بطور آزار دهنده ای) موثر است.

 

10 استراتژی بهره وری که از لحاظ علمی ثابت شده اند

مخاطب به دنبال جواب های اثبات شده و قابل اعتماد هست، بنابراین هر عنوانی تحت نام “دارای پشتوانه علمی” مانند عنوان بالا احتمالاً توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
و شاید موجب جذب ترافیک بیشتر گردد.

 

دو ابزار عکاسی که شغل من را آسان تر کرده اند

این تیتر از نوع “زندگی من را آسان تر کنید” است زیرا راه حلی را برای یک مشکل ارائه می دهد.

 

7 نکته که باید در مورد افراد خودشیفه بدانید، دیدگاه یک روانشناس

این تیتر “نادان نباشید” باعث می شود مخاطبان احساس کنند که باید روی آن کلیک کنند و “در صف افراد دانا” باشند.

 

نکات فرزندپروری که از مهد کودک والدورف آموخته ام

عناوین “تجربه نشان داده است” داستان ها و توصیه های شخصی را بر اساس تجربه به اشتراک می گذارند – تیتری که هم آموزنده است و هم قابل شخصی سازی.

چرا افراد موفق هرگز تلفن های هوشمند را با خود به جلسات نمی برند.

 

9 اشتباه در نوشتن رزومه که ممکن است یه قیمت از دست رفتن یک شغل باشد

 

چطور باید تیتر عالی بنویسیم

کدام نوع از این عناوین بهترین کارایی را دارد؟ جواب این پرسش به آنچه نویسنده در صدد تحقق آن است، بستگی دارد.

برخی مطالب برای سئو و جذب ترافیک بیشتر بهتر هستند و برخی دیگر برای جلب توجه مخاطب در شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری هستند.

 

نحوه انتخاب نوع عنوان برای محتوا:

از خود سؤال کنید، “مهمترین و تنها نکته ای که می خواهم خوانندگانم از این محتوا بدست بیاورند چیست؟”

بهترین راه را برای برقراری ارتباط با آن نکته پیدا کنید.

برای هر محتوا 25 عنوان بنویسید، سپس بهترین را انتخاب کنید.

از دیگران بپرسید. ایده های خود را به آنها بدهید و ببینید کدام عنوان را بیشتر دوست دارند. همیشه بپرسید چرا؟

عناوینی را که تجربه خوبی برایتان آورده اند، ثبت کنید. از این نوع عناوین بدون ترس استفاده کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متشکریم !